Verkstad & Service - 995 SEK/TIM

Sveriges billigaste Dodge Ram Verkstad belägen i Stockholm. För priser & konsultation kring din service & repartion ring 08 647 05 60

Vår verkstad har jobbat exklusivt med Dodge Ram Trucks sedan 1996. Vi arbetar med både Dodge Ram Diesel och Dodge Ram Bensin. Vi utför alla typen av servicearbeten, bromsar, framvagn, bränsleinsprutning, trimning, motorarbeten, växellådsrenoveringar, mm.

Vi använder Wi Tech och Techauthority för felsökning och uppdateringar av programvara. Vi kan oftast hjälpa dig på några dagar och vi har lånebil för dig som behöver. Ring för mera info om servicekostnader och tidsbokning.

Service

Vi sätter inte fasta priser på service om kunden absolut inte kräver det och skulle det vara ett krav måste vi nästan få in bilen och besiktiga den för att se vad åtgången på vätskor och material blir. Om inte blinkers i höger spegel fungerar så byter vi den eftersom det är ett krav att den måste fungera. Den kostar ca 1600 kr och tar drygt en halvtimme och byta och då vill vi ha betalt för det. Går det åt 5 liter Ad Blue eller 20? Vi vet inte förrän bilen står här. 99 % av våra kunder har detta förtroendet för oss och accepterar detta arbetsförfarande.
 

Vi vill ha betalt för vår tid samt det material vi gör av med, thats it! Givetvis så ringer vi om det visar sig att en styrled, bromsarna eller andra saker utöver de normala service arbetena skulle dyka upp för att fråga om vi skall åtgärda felen samtidigt som bilen är här. Vi försöker alltid att vara tydliga med vad vi gör och ha så bra kommunikation med våra kunder som möjligt. Det har fungerat i 25 år och vi hoppas det skall fungera i 25 till. 

Prisexempel service Ram 1500 ECO Diesel

Service enligt protokoll.

Byte av olja, filter. Byte luft & bränslefilter, Wi Techuppkoppling, koll felkoder samt utföra nödvändiga uppdateringar
Vi går igenom samtliga punkter på detta
protokoll (klicka här).
 

Motorolja Rotella T6 5W40 10L x 195 kr liter = 1950 kr

Oljefilter 535 kr

Luftfilter 595 kr

Bränslefilter 596 kr
Arbetstid 2,5 timme x 995 kr/tim = 2487,5 kr

Totalt = 6 163,5 SEK
 

Byte transmissionsolja(växellådsolja) och transmissionsfilter

Transmissionsfilter ( hela oljetråget ) 1900 kr

ZF transmissionsolja 6L x 295 kr / liter = 1770 kr

Arbetstid 1,5 timme x 995 kr/tim = 1492,5 kr

Totalt = 5 162,5 SEK

Miljöavgift olja samt förbrukningsmaterial tillkommer

Lånebil 150 kr / dag


 

Såhär kan det låta

Hej, jag har just köpt en Dodge diesel och skulle behöva en service. Vad kostar det? Vad är en service? Är det ett oljebyte eller innebär det att vi skall gå igenom hela bilen? Hur servades bilen av föregående ägare, vet inte du så kan jag lova dig att vi inte heller vet. Vi har åtskilliga gånger haft folk som kört 30 mil till oss för att få hjälp med ”ett missljud vänster fram” Detta har oftast slutat med att kunden tagit in på hotell och stannat över natt och vi har fått jobba övertid för att hinna få allt gjort som kunden vill till dagen därpå. Vi tar betalt för vår tid och material. Tar ett oljebyte en timme så tar vi betalt för det. Tar en transservice två timmar vilket inte är ovanligt på en 68 RFE eller ZF låda där växellådan måste ha rätt temp avläst och det är en procedur för att få rätt nivå så tar vi betalt för den tiden. Skall vi göra jobbet på rätt sätt så vill vi ha betalt för det, inget krångligt.

Vår timpenning är 995 kr / tim ex moms och därmed är vi troligen den billigaste lastbilsverkstaden i mellan Sverige.

Vissa arbeten har vi fast pris på som testkörning av spridare tex. Vi är nog en av få verkstäder som har egen dynamometer för att kunna se vad som händer efter att du bytt spridarspetsar eller monterat ny turbo.

 

Att kunna stå bredvid en bil som går i 200 km/h för att kunna läsa av bränsletryck, avgastemp eller vad du nu vill är ovärderligt när det gäller att få ut max prestanda. 

 

Bänken har en begränsning på 1900 hp så vi har lite att ta av. Givetvis har vi en egen Wi Tech och vi ger dig samtliga uppdateringar i samband med service. Vi servar även dom som åker bensin så länge det är en Ram truck.

Dyno
Vi har egen dyno för test av effekt och mappning. Bänken är för tvåhjulsdrivna bilar och har en max mäteffekt på 1900 hp. Vi kan simulera körningar och göra felsökning under belastning samt mäta hastighet för kalibrering av hastighetsmätare. Ring för mera info om dyno, priser och hur vi ev kan hjälpa dig att testköra din bil.

 

Läs mer:
 

Fartbegränsare
Alla bilar med totalvikt över 3,5 ton och tagna i bruk efter 1:a Jan 2005 skall vara utrustade med begränsare. Installationen måsta vara gjord av en ackrediterad verkstad som är godkänd av Swedac. På Dodge 2500 / 3500, Ford och GM dieselpickuper är det ett krav för att bli godkända. Vi är ackrediterad verkstad godkända av Swedac för att utföra montering av begränsare.

 

Läs mer:
 

Trimma / Performance & Tuning
100 HP extra på bakhjulen på 7 minuter utan att lyfta på huven är idag verklighet. Finns ingen maskin i modern tid som det är enklare och billigare att få ut hp / spenderad krona än en 5,9 / 6,7 Cummins och som klarar effekten. Vi har lösningen för dig som bara vill ha lite extra pålitlig effekt med rätt programvara eller för dig som vill åka dragracing med extrema insprutningssystem och dubbelturbo.

Läs mer:
 

Spridartest
Ojämn tomgång, svårstartad, effektförlust, mm, mm. Problemen med spridare börjar bli mer och mera vanliga och truckar som börja närma sig 25,000 mil och inte vill starta när dom stått ett dygn är nästan synonymt med spridarproblem. Det finns inget sätt att se vilken spridare som är dålig utan att ta ur den ur motorn och testa en och en. Vi kollar din spridare i en fyra stegs testcykel i en Dieselogik testbänk som simulerar samma villkor som spridaren har när den sitter i din motor.

Läs mer: