Trimma

Trimma / Performance & Tuning
100 HP extra på bakhjulen på 7 minuter utan att lyfta på huven är idag verklighet. Finns ingen maskin i modern tid som det är enklare och billigare att få ut hp / spenderad krona än en 5,9 / 6,7 Cummins och som klarar effekten. Vi har lösningen för dig som bara vill ha lite extra pålitlig effekt med rätt programvara eller för dig som vill åka dragracing med extrema insprutningssystem och dubbelturbo men vi råder dig att tänka först och trimma efteråt.

500, 650, 980 hp på bakhjulen är inga som helst problem och jätteenkelt om man läser en amerikansk tidning som börjar på Diesel P. Fina bilder och billiga grejor som ger astronomiska resultat.

Verkligheten är annorlunda och 600 utlovade amerikanska hp brukar visa sig vara 400 när vi kört bilen i dynon. Vi rekommenderar dig som är på väg att köpa en Ram truck och det första du gör är att vräka på trimgrejor och det skall vara det största och värsta av allt att tänka om.

Har du behov av att åka extremt fort och vara värst så köp en ren dragrace bil och kör av dig där racing hör hemma. Det kommer bli både billigare och roligare. Vi kan hjälpa dig som vill åka med en moderat trimning på gatan att få en nivå som håller och som du kan ha riktigt kul med men att gå till extrema effekter som kräver enorma underhåll och en obegränsad plånbok vill vi få dig att undvika.

Det är ganska enkelt att få 400 hp på bakhjulen på en 05:a med bara lite programvara och lite större spetsar. Vridet blir tillräckligt för att flytta hus och du kan bränna däck hur mycket du vill. Vad mera behöver du? Din bil kommer även att hålla ihop om bara din växellåda inte är helt under isen.

Till 1500 ECO Dieseln har vi för dagen bara programvara som ger dig ca 60 hp extra och då tar vi ur din ECM och programmerar om den själva. Vi håller oss ifrån alla tillsatsboxar som höjer rail trycket tills spridarna havererar. Vi hade en kund som kom in med missljud i framdelen på motorn och mycket riktigt hade han åkt ett tag med en tillsats av den typen som säljs via olika svenska företag det ena bättre än det andra och var av plug and play typ. En spridare hade spruckit och motorn knackade som om ett vevlager gått. Det var på ett sätt ett bra fel eftersom man på ett ganska snabbt sätt insåg att det inte är rätt sätt att höja effekten och oljan hade heller inte hunnit bli tillräckligt utspädd för att ställa till riktigt stora problem.

Ring för mer info

Luftfilter
K & N Luftfilterkit
Avgassystem
Avgassystem
Programvara
Programvara
Visa mer