Dyno

Sveriges mest kapabla dyno är tillgänglig för dig som vill veta vad du får ut på dina bakhjul och inte gissa detta. Att ha möjlighet att läsa och mappa av vad som händer när du ger dig in i världen av större spridare, hotrod pumpar och turbos är den ENDA vägen att veta om du över huvudet taget har valt rätt produkter. 

Vår dyno från Dyno Dynamics med dubbla bromsar och en kapacitet att klara 1900 hp. Vi kan simulera olika typer av körningar, felsöka under belastning (vibrationer, växelproblem ) och avläsa exakt hastighet för kalibrering av hastighetsmätare. Vi har mycket begränsade tider för körning på dynon och vi förbehåller oss även rätten till vilka typer av bilar vi frånsäger oss att köra.

 

Kontakta oss för mer info och priser.

Inför körning på rullande landsväg är ditt ansvar att bilen är i ordning.

Detta skall du ha koll på:
 

  • Att det finns tillräckligt med bränsle i tanken

  • Se till att motorn inte läcker (vatten, olja, avgaser)

  • Max bredd 2,17 m

  • Däcktryck skall gärna vara något högre än normalt. (0,2-0,3 Bar högre)

  • Rätt däck. Gullabo Rallydäck eller regndäck för racing fungerar inte. Dragracing-sulor fungerar inte. Men gamla halvtorra gatdäck funkar ypperligt (nya med). R-däck och slicks funkar också men skall vi mappa kan det bli problem.

Största orsaken till mätfel är däcken. Den effekt som överförs till bänken mäts med 0,001 hästkraft noggrannhet. Motoreffekten beräknas utifrån detta. Med normaldäck stämmer motoreffekten +/- 2 %.

Vi tar inte emot extremt låga , ombyggda bilar med delad bakaxel. Bilen kommer att spännas fast. Fler hästar = mer fastspännig. Detta sker i chassie, över bakaxel, i framfälgar etc. beroende på bil. Meddela om du inte vill ha bilen körd över ett visst varvtal, laddtryck etc. Ingenting som går sönder ersätts av Boulder Maskin AB. Såvida inte skadan uppkommit genom försummelse från vår sida. T.ex. dåligt fastspänd bil eller repad lack. 

 

Nej, du får tyvärr inte köra själv.